torstai 15. maaliskuuta 2012

Babybasketprobleemi

Matkustamme viikon sisällä Dubaihin. Matkakuume nousee, samoin taistelutahto.

Olemme yrittäneet varata nimeltämainitsemattoman kotimaisen lentoyhtiömme kautta babybasketia lennolle. Kolmesti olen jo soittanut yhtiöön ja tiedustellut mahdollisuutta saada vauvaikäiselle matkustajallemme säädyllistä nukkumapaikkaa kuuden tunnin lennon ajaksi. Lentoyhtiö tarjoaa siis babybaskettia, joka on nukkumiseen tarkoitettu vauvakoppa.

Ensimmäisen puhelun päätteeksi melkein tihrustin itkua, kun asiakasdude kertoi ettei paikkoja ole kuin kaksi per lento eikä niitä pysty etukäteen varaamaan. Lähtöportilla on siis vastassa joko ei oota tai onhan se teille tässä saatavilla. Kysyin dramaattisesti, että missäs sitten lastani nukutan, kun tuon ikäistä vauvaa ei pitkää aikaa saa istuma-asennossa pitää, että lattiallako pitää nukuttaa, ja kuka tästä vastaa?!

Noh, puhelu päättyi hedelmättömänä ja jatkoin penkomista. Ystävättäreni valaisi, että he olivat kuukautta etukäteen varanneet vastaavalle lennolle basketin. Homma oli onnistunut, kun he olivat hetken jutelleet vähän mukavia asiakasduden kanssa. Siispä toimeen. Lirkutimme ja sirkutimme aikamme virkailijalle toisessa puhelussa, jonka päätteeksi virkailija totesi, että lentotietomme päivittyvät vasta seuraavana päivänä, viiden tunnin päästä, jolloin asiaa voisi katsoa uudelleen.

V***u.

Kolmannella puhelulla (puhelun hinta 3,15 e + ppm + 40 min odotusta per puhelu) sain asiakaspalveluhenkilöksi hieman huonosti suomea puhuvan naikkosen. Hän ei ymmärtänyt mitä minä halusin, enkä minä mitä hän puhui.

Hukkareissu. Taas.

Meillä ei siis edelleenkään ole babybaskettia lennolle. Ja lentoon on reipas viikko aikaa. Ja F-airin asiakaspalvelu sai juuri kiukkuisen palautteen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti